10 goda räter som bidrar till att förhindra Acne




Vissa välsmakande livsmedel har kapacitet att hjälpa till att förebygga acne. Acne är en hud problem. Huden är beroende av näring. Därför kan akne vara ett tecken på att något är fel med kvaliteten på maten. De livsmedel nedan kan användas för att förhindra acne om de tas vid rätt tidpunkt och i rätt proportion.1. Lax fisk: En källa till omega-3 oljor. Det är oljor som innehåller antioxidanter som hjälper till att hålla huden köttiga och smidig. Villkor som visar ett behov av fler höga omega-3 mat inkluderar en torr, kliande hud – det kan hjälpa igensättning av pores.2. Bär: Färska bär, apelsiner, mandariner och grapefrukt ger viktiga vitaminer och mineraler till huden. Blåbär, hallon, tranbär är alla rika på fytokemikalier – det är antioxidanter, vitaminer och andra näringsämnen som skyddar våra celler, hudceller inklusive från damage.3. Morot: En mycket bra källa till vitamin A. Vitamin A är en kraftfull antioxidant som behövs för att befria kroppen från gifter. Den spelar en viktig roll i produktionen av talg. Det är också viktigt för underhåll och reparation av vävnad som hud och slemhinnor görs of.4. Vattenmelon: Den är rik på vitamin A, B och C. Den innehåller en hel del vatten som tjänar till att återfukta huden. Vitamin B7 (biotin), en av dess innehåll hjälper kroppen att göra hormoner – bland annat androgener används av huden att producera sebum.5. Sötpotatis: En källa till vitamin A som bland andra skäl, behövs för en hälsosam skin.6. Paranötter:


Brasilien mutter är en rik källa av kost Selenium. Enligt experter spelar selen en viktig roll inom hälso av hudceller. Så mycket att även hud som skadats av solen kan uppleva färre konsekvenser om nivån Selen är much.7. Crab: Detta är en rik källa till zink. Under puberteten finns det ett ökat behov av zink hos män än i någon annan åldersgrupp. Detta beror på ökad hormonell produktion. Detta krav är vanligtvis inte är uppfyllda, vilket gör denna grupp vara den mest mottagliga – som grupper av forskare anser att låga nivåer av zink är ansvariga för akne under puberteten. Flera studier därefter har bekräftat att Zink kan normalisera vissa hormonella faktorer som är ansvariga för acne.8. Skaldjur: Detta är en bra källa av Zinc.9. Sallad: Detta är också en rik källa till zink. Ett försök att överdriva betydelsen av Zinc.10. Vatten: Håller huden ung och frisk. Medan mängden enskilda bör ta på daglig basis varierar, experter fortsätter att betona bra roll vattnet spelar inte bara i huden fukt men dess betydelse för metabola processes.Go framöver, njuta av goda måltider samtidigt som du håller huden frisk och vacker


Be Sociable, Share!