101 sätt att förbättra ditt MMA Game

 När du vaknar på morgonen, kasta 40 ljus slag och armbågar framför spegeln med en betoning på teknik. 100. Ta en 30 minuters körning innan dagen börjar rev upp din ämnesomsättning. 99. Hitta en partner som är bättre än dig i ett område av spelet, men värre än dig i en annan del av game. Exchange tekniker och tankar dagligen. 98. Håll en dagbok över allt som du har lärt dig och uppdatera dig ofta 97. Ta en video där du sparring så att du kan se dig själv och upptäcka felen. 96. Stärk din kärna genom att göra 200 sit ups om dagen som en del av din träning rutin. 95. Ta Muay Thai klasser minst 2x per vecka och klasserna BJJ 2x per vecka 94. Lär dig att göra 3 olika typer av nedtagningar effektivt och lära sig att försvara sig mot 3 typer av nedtagningar 93. Spar med någon bättre än dig som en vecka vana 92. Sitt ner och be dina instruktörer hur de lyckades 91. Gå ut på middag med dina lagkamrater och prata om MMA. utbyta idéer, tips utbildning, tekniker och allt annat. 90. Gå till YouTube eller MMATKO och titta förbi kampen Footage – Gör det varje söndag.


89. Fråga inte råd eller tips från någon mycket värre än du 88. Utvärdera källorna till din inlärning och vara mycket noga med vem du lära 87. Hastighet upp din reflexes. tand mot en vägg och har en kompis lätt kasta en tennisboll på huvudet medan du försöker smita den med fötterna planterade på samma plats. 86. Drill, drill, drill. Efter klassen, hitta en partner och göra övningar för att förbättra muskel minne. 85. Stretch ut dynamiskt alla morning. dynamisk stretching är mycket viktigare än statisk stretching. 84. göra några styrketräning för att förbättra din styrka. 83. göra några hög träningsintensitet hjärt gillar att göra 5 rundor kör upp 100 trappor så fort du kan 82. Drick dina kosttillskott dagligen – fiskolja, glukosamin kondroitin, flera vitaminer, BCAA, drycker återhämtning (efter ett träningspass ) och protein shakes. 81. Sleep 8 timmar per day. Kroppen behöver vila för att återhämta sig så att du kan utföra efter bästa dina förmågor under träning. 80. Ät 5-6 små måltider om dagen för att hålla din ämnesomsättning varva hårda och din energi hög. 79. Stick med utbildningssystemet på din skola, särskilt om det är bevisat. 78. Delta så många seminarier som du kan växa och learn. lära en ny teknik är värd ett seminarium, speciellt om det fastnar och blir din egen. 77. göra grundläggande BJJ borrar varje dag för att hålla höfterna snabbt och flexibelt – höft rymningar, rullar, paus faller och burpees etc 76. Ta 1 dag ledigt i veckan och varva ner. 75. Få en massage så ofta du kan så att du kan hålla din kropp mjölksyra-fri och smidig. 74. Gör några boxning borrar som samtidiga Everhide räknare, parera räknare och andra coola övningar med en partner för att förbättra din hastighet och timing. 73. Om du inte vet något övningar som kommer att förbättra din hastighet och timing, sedan be dina instruktörer för en fullständig detaljerad förteckning över borrar i varje disciplin – Muay Thai, BJJ, boxning och brottning. 72. Kasta 50 sparkar med varje ben i en tung väska varje dag efter practice. Det bygger upp din makt och din bentäthet. 71. Köp massor av utbildning DVD från världens bästa experter inom alla discipliner. 70. Blanda upp din cardio träning – hög intensitet kontra låg intensitet, anaerob kontra aerob 69. Shock kroppen genom att göra olika sporter att dina muskler inte är vana vid 68. Kom ihåg att MMA (BJJ, Muay Thai, Boxning, och Wrestling) är en livsstil om du verkligen vill få alla fördelarna med disciplin. 67. inte smoke. sluta om du gör det. 66. Drick alkohol i moderation. Eller dricker inte alls. 65. Drick minst 8 glas vatten om day. En helt hydratiserade organ behövs för att optimera prestanda. 64. behärska grunderna i Muay Thai, BJJ, boxning och brottning. 63. Läs övergången spelet eller hur man väva sömlöst mellan de 4 discipliner. 62. Tåg kombinationer som utnyttjar alla 4 discipliner (ie. låga ben spark, höger kors, dubbel ben takedown, Sidokontroll, montera, armbar) 61. ta privatlektioner med en kvalificerad instructor. Du kan få dina dåliga vanor elimineras. 60. köpa de bästa böckerna i varje disciplin och läsas som en galen man. 59. Hoppa rep för 30 minuter rakt på en vanlig basis. Det bygger vadmusklerna och axlar mer explosiva slående. 58. Har cirkelträning med stationer i TRX, vikter, tung väska arbete, spurter, däck hoppning, och rep att klättra för att förbättra din hjärt prestanda. 57. Hitta en grupp av utbildning partner på din nivå och motivera varandra för att förebygga slacking eller hoppa klass. 56. Titta på UFC, Art of War FC, Dream, Sengoku och alla andra ledande visar MMA på TV en vanlig basis. Det kommer att hålla dig sparken upp, men även du kommer lära dig mycket. 55. Besök Sherdog, MMA Weekly, MMA Junkie, MixedMartialArts och Mellanöstern lätt dagligen för att få din information dos av MMA

Be Sociable, Share!