16 anledningar till varför E-postmarknadsföring inte är död

Här är tjugo små anledningar till varför vi tror e-postmarknadsföring är inte död, det är faktiskt levande och sparkar den. Ta det mer än som ett faktum, utan som en verklighet. Om du märker på webben verkligheten och vad riktiga människor gör med e-post och sin marknadsföring strategi, kommer du att förstå varför denna plattform är något som kommer att bli större under åren.


Och den första anledningen är att e-post är nu integrerat med Facebook och LinkedIn, två av de viktigaste och största sociala medierna i dagens ekonomi.

Här är 15 andra skäl till varför e-postmarknadsföring bör inte förbises-|

Du fortfarande använder e-post för personliga och affärsmässiga syften.

Dina vänner är fortfarande skickar e-post eller svara på dina e-postmeddelanden.

Dina kontakter är på Facebook, LinkedIn och Twitter, och de fortfarande använder e-post.

Små företag, medelstora företag, stora företag och företag använder e-post, nu mer än någonsin. Vissa är inte för att minska kostnader, men deras inkomster faktiskt spola ner i toaletten.

Med tillväxten av tabletter och smarta telefoner, är e-post ett av de ledande verksamheter bland användarna, överträffas av spel, nyheter och underhållning.

E-post är inget # 1 val för företag, och trenden växer.

Proffs och företag använder e-nyhetsbrev för att hålla kontakten med sin stam.

Varumärken skickar e-post kampanjer och bygga heta köpare listor som aldrig förr.

Groupon och liknande webbplatser använder e som sin kärnverksamhet.

Cosmopolitan tidningen och andra tidningar bygger massiva e-postlistor på förutsättningen av-œsweepstakes-?.

Du har kanske fått den här artikeln / länken via ett mail från en okänd källa (inte spam).

Du har förmodligen fått reda på om den här artikeln från en vän via e-post hon skickade till dig.

Bloggare är inte beroende av RSS-flöden längre, men de har integrerat e-postkorrespondens som en del av deras bloggar strategi att hålla kontakten med sina besökare och abonnenter.

Gäst inlägg är en populär metod bland bloggare, och hur de använder denna taktik är genom e-post, att prata med andra bloggare om att acceptera sina artiklar som blogg inlägg.

Produktlanseringar är fortfarande hett nuförtiden. I Internet marknadsföring nisch är de vanliga. Och e-post är det # 1 när det gäller dessa lanseringar och re-lanseringar

Be Sociable, Share!