27 saker jag behöver på en e-handel hemsida

En återförsäljare hemsida behöver förmedla vad webbplatsen handlar om och lämna alla uppgifter som kunderna söker, och det kommer att locka dem att utforska resten av webbplatsen. Jag har listat 27 element som vanligen ses på handelns hemsidor, många viktiga, andra desirable.If jag missat något, lämna gärna en kommentar nedan … EssentialsSearch boxVital för att hjälpa kunderna att hitta vad de vill snabbt, men som vår webbplats Sök bland rapporten konstateras, återförsäljare behöver arbeta på kvaliteten av resultaten returneras. LogoTaglineNot något alla butiker används, men det kan bidra till att snabbt definiera ditt varumärke för besökare.


Här är 17 tips för att skapa en webbplats tagline. Store finderMany återförsäljare (M & S, Comet, John Lewis etc) nu placera detta på toppen av sidan, vilket är begripligt om kunderna har kommit till din webbplats bara för att hitta sin närmaste butik. Telefon numberA framträdande telefonnummer på en hemsida är ett bra sätt att lugna kunder, såväl som en användbar genväg. Kontaktuppgifter Kunderna ska enkelt kunna hitta kontaktuppgifter på hemsidan. Det bör åtminstone vara en länk i sidfoten, men framför luckan är att föredra. AddressProviding bolagets registrerade adress vid foten av sidan är ett bra sätt att lugna nya besökare. Mitt konto / Logga återvänder information kunder eller för dem som behöver kontrollera eller spåra en beställning. Toppmenyn barObvious, men detta är något som kunderna kommer att användas för att se. Varukorg / kassa linkMost kunder förväntar sig att se detta på överst till höger på sidan, så det är klokt att placera den där. En korg eller påse symbol kan bidra till att göra den mer synlig. Senaste offersIf du har några erbjudanden på eller kör en försäljning, är det vettigt att främja den på hemsidan. Av någon anledning hade Gap länka inte till sin post julen försäljning från sin hemsida, vilket gör det mycket svårare att hitta. Promotional området finns flera sätt att göra detta, som jag kommer att undersöka i en framtida inlägg, men det är klokt att marknadsföra dina produkter och ge kunderna idéer. ImagesImages inte bara göra en webbplats mer tilltalande, men också hjälpa till att förmedla vad de plats gör för att den nya besökaren. E-skylt upEmail marknadsföring fungerar för återförsäljare, kunde så ge kunderna möjlighet att teckna up.Delivery informationThis vara en annan sidfot länk eller mer framträdande om du har en leverans erbjudande att främja. Hursomhelst, ska kunderna kunna hitta den från din hemsida. Om usOne för sidfoten, men användbar för kunder och journalister. Länk till Press / organisationsnummer siteMakes det enkelt för journalister att ta reda på mer om företaget eller finansiella reports.Terms och villkor får inte läsas av många, men måste vara där för dem som behöver det. Sitemap en för sidfoten. Status updatesVarious händelser kan påverka priserna eller leverans, såsom moms stiger, Royal strejk Mail, jul eller dåligt väder, så att lägga till ett meddelande till hemsidan är ett bra sätt att lugna kunder. DesirablesDelivery offersIf du erbjuder gratis leverans, eller har någon leverans erbjudande visa detta tydligt på hemsidan, som Webtogs gör här, kan vara mycket övertygande. gratis deliveryPersonalised recommendationsShowing produkter baserade på tidigare inköp och surfning historia är ett utmärkt sätt att göra främjas produkter som är relevanta för återkommande kunder. Sociala medier linksAs med e-post registrera dig, är det vettigt att ge möjligheter för kunderna att följa dig på Twitter eller Facebook. M & S gör detta ganska högt på sin hemsida. Godkända betalningar methodsWhile de flesta platser kommer att acceptera populära kredit-och betalkort kan kunderna vara ute efter att ta reda på om de kan betala med PayPal eller någon alternativ metod. Play.com förmedlar informationen väl med de symboler vid botten av dess ingångssida. Länk till blogg eller community sectionIf du har en gemenskap avsnitt så är det klokt att ge en tydlig länk från hemsidan, som ASOS gör. Kanske … Tillgängliga märkningssystem Detta kan diskuteras, eftersom förtroendet är bättre transporteras av en professionell webbplats som är enkel att använda och felfri. Emellertid kan förtroendemärken vara mer värdefullt för mindre återförsäljare och mindre kända märken Ändra språk / land Webbplatser bör upptäcka en användares plats och tjäna gällande version av hemsidan, men en del kan behöva för att ge möjlighet att ändra detta i fall användaren anländer till fel ställe

Be Sociable, Share!