3 Sätt Du bör via e-post i ditt företag

E-postmarknadsföring är fortfarande en av de mest underutnyttjade och missförstådda marknadsföring någonsin uppfunnits. Nästan varje dag finns det artiklar i affärs publikationer och webbplatser som delar desinformation och vilseledande uppgifter i avseende på Tipsa marketing.Even med alla teknik och sociala medier plattformar i tillvaron, spelar E-post fortfarande en viktig roll och fungerar som en inkörsport till de flesta om inte alla de sociala medier webbplatser. Utan en e-postadress, blivande användare inte kan få tillgång till vissa webbplatser eller kan inte använda hela funktioner sites.Almost varje transaktion du gör på nätet kräver att du delar en e-postadress för att slutföra din transaktion. Oavsett om ditt mål är att göra ett köp eller ladda ner gratis programvara, kommer de flesta webbplatsägare kräver att du dela din e-postadress med them.Email är integrerad i våra liv. Det är på våra mobiltelefoner och de flesta former papper att vi fyller ut dessa dagar.


Så, är e-post kommer inte någon där någon gång snart. Vi kommer att använda e-post under en lång tid framöver. Det har inte funnits någon teknik för att följa med för att ersätta it.This ger företagen en fördel i att den e fortfarande erbjuder annat medium eller kanal för dem att nå sina potentiella kunder, framtidsutsikter och customers.This leder oss att diskutera hur ditt företag ska vara via e-post i din dag till dag verksamhet: 1) Lead Generation – Det finns nästan inga företag som inte kan använda E-post i viss kapacitet att generera leads. Till exempel, om ditt företag är ett hus målning entreprenör, kan du erbjuda en gratis rapport med titeln något i stil med ”Top 3 anledningar till varför du bör ha din House Painted Var 7 år.” Och är det enda sättet dina utsikter kunde få den rapport som genom att anmäla dig via e-post för att ta emot rapporten. Du kunde ha utsikter antingen registrera dig via ett formulär på din webbplats eller helt enkelt genom att skicka ett mail till din e Autoresponder account.2) Bly, kunder och potentiella kunder Uppföljning – Studier har visat att det tar 7 till 12 följa upp kontakter för att konvertera en lead eller möjlighet till en försäljning. Huruvida denna kontakt sker via telefon, post, fax, in-person eller e-post, studier visar att det kommer att ta upp till 12 följa upp kontakter för att åstadkomma en försäljning. Detta gäller särskilt för höga biljett produkter och föremål. Korrekt E uppföljning är en konst och vetenskap i ett. Om du skriver en effektiv försäljning kopia är inte din expertis, är det mycket rekommenderat att du hittar en kompetent copywriter att följa upp med din e-leads.3) Cross främja – kan vara svårt att få dina leder och utsikterna att ansluta sig till din e-postlista . Så om du ska gå igenom tid, energi och ansträngning för att bygga en e-postlista kan du lika gärna få det mesta av din e-postlista. Ett sätt att få en avkastning på din investering från dina ansträngningar att bygga en e-postlista är att cross främja produkter och tjänster som är nära relaterade till vad tanken ursprungligen undertecknat emot. Om du har en god relation med din e-postlista kan du säljer också reklam till andra företag där antingen göra ”solo” e-post som främjar betalar annonsörens produkt eller tjänst. Eller kan du ge en 4 nätreklam ”blurb” placeras i en eller flera av dina vanliga e-postmeddelanden till ditt list.

Be Sociable, Share!