3 snabba och enkla sätt att bygga en lönsam sida

Du inser slutligen att du behöver en bra opt-in lista. Efter att ha läst otaliga artiklar och sökt råd expert och har läst många framgångshistorier av människor skapar en mindre förmögenhet med opt-in-listor du äntligen väljer att ha en egen. Sedan händer det, tror du att du har känt allt som finns att veta om opt-in-listor och har följt deras råd till T och du fortfarande inte kan göra en vinst.

I själva verket kan du förlora pengar. Du anställa kanske skribenter för att hjälpa dig, eller om det finns några utgifter, även om du har en stor lista, men endast en mycket liten andel som faktiskt köper från dig, din fortfarande förlorar vinst. Du kommer att inse att efter några månader när du ser din statistik och försäljningssiffror.

Så vad kan ha gått fel? Varför har andra lyckats där du har misslyckats? Det vanligaste misstaget är att man dykt rak höger i. Du väljer ett ämne där du tror kan vara ganska populär och skulle tjäna pengar. Detta bara inte fallet. Bara för att du skrev folk från listan betyder inte att de ska köpa direkt.


Här kommer jag att erbjuda mer rådgivning, för dem som har startat en opt-in lista och har misslyckats, kan du föryngra din misslyckades företag. För dem som börjar, här är tre snabba och enkla sätt att bygga en lönsam opt-in lista.

1) Få dina kunder att lita på dig och dina produkter först. Bara lansera din opt-in lista skulle inte göra dig en expert och en trovärdig säljare. Sätt många artiklar först innan du startar en opt-in lista. Skriv om det ämne du känner till och har börjat och används för din webbplats. Försök att sätta forum första som få kunskap om dina kunder om deras önskemål och behov och rikta dem vill ha och behöver.

Gå forum från andra webbplatser också. Ge expert råd och rekommendationer. När du känner att folk litar på dig redan, kommer du att kunna starta din egen opt-in lista. Du kan bygga en bas samt med andra forum användare. Du kan be dem att gå med i din lista. Vänner är alltid bra kunder. Sätt upp en länk till din webbplats så att de kanske kan se vad du affärer handlar om.

Den viss sanning är, pengar bara kommer in när konsumenter och abonnenter tror och litar på dig. De vill ha en produkt eller tjänst som skulle kunna vara ett bra utbyte för sina pengar. Folk kommer inte att köpa något ur din rekommendation om de inte vet du.

2) Hitta en produkt eller tjänst som folk vill ha och behöver. Även om det inte kan vara din forte, om du tillhandahålla en tjänst och produkt som du har forskat och lärt sig om väl, kan du bära det på framåt. Investera din tid, ansträngning och pengar som du kan sälja samt köpare eller abonnenter av din opt-in lista kan använda.

Även om det är sant att det är bäst att sälja något som du har intresse i, det finns inte många människor som har samma intresse som dig om du bestämmer dig för att sälja något som inte är helt populär eller lönsamma. Gör din forskning bra och du skulle se vinsten kommer in också ge dina abonnenter med reklammaterial att de faktiskt kunde använda och sprida runt.

3) Bli vän med andra opt-in lista användare. Detta är i grunden bra, särskilt om det är någon som redan har inlett en framgångsrik opt-in lista. Det är människor som har erfarenhet av denna satsning och erfarenhet är fortfarande den bästa läraren. Medan det finns många artiklar tillgängliga för dig på internet att använda, det finns inget som att få en första hand-konto från någon du litar på.

Erfaren opt-in lista användare kommer att kunna berätta för dig vad du ska göra och vad man inte ska göra eftersom de har gått igenom det. Medan olika situationer uppstår för olika människor, kan det allmänna begreppet fortfarande vara till stor hjälp. Det finns många saker att undvika och dessa människor kommer att kunna berätta vilka.

Bygga en lönsam opt-in lista inte bara över en natt. Det finns många förberedelser och ansträngning att göra. Opt-in-listor byggs från grunden, eftersom listan växer, bör du också hålla kvaliteten på din lista. Håll det organiserat och hanterbar. Få eller hyra hjälp om så behövs, bara se till att dina prenumeranter är glada och nöjda och de kommer att vara villiga att köpa från dig.

Be Sociable, Share!