5 Idéer som undviker sötade drycker

Det är ingen tvekan om att konsumtion av sockerhaltiga drycker har skjutit i höjden under de senaste decennierna, särskilt i USA. Vad var en gång en ouppnåelig lyx har blivit en naturlig del av kosten för många i USA, med vissa uppskattningar så hög som 8% av de dagliga kalorier som kommer från läsk och andra socker-sötade beverages.There ökar tecken överkonsumtion av dessa drycker är hör samman med viktökning, insulinresistens och diabetes.


Många studier har visat att dricka söta drycker inte sänka aptiten lika mycket som livsmedel som innehåller samma antal calories.Sugar-sötad läsk, fruktdrycker, sötad iced te och andra drycker med tillsats av socker innehåller vanligtvis ca 6 eller 7 teskedar av socker i varje kopp dryck. En 12 oz. kan regelbunden (inte diet) soda har cirka 10 teskedar socker i den. Detta är ungefär samma som den tillsatta totala sockermängden i USDA rekommenderar att den genomsnittliga personen konsumerar i en hel dag. Personer med diabetes och relaterade sjukdomar bör säkerligen konsumera mycket less.There finns en hel del ingredienser som betyder ”socker” – allt från hög majssirap till ”förångas sockerrör juice”. De flesta av dem är ungefär hälften fruktos och glukos halv. Fruktos i en för sig kan vara relaterade till sådana problem som viktökning, högt blodtryck triglycerider och diabetes. Tillsatta sockerarter är i de flesta förädlade livsmedel från uppenbarligen söta livsmedel (kakor, godis, etc.) för att ketchup till kex. Men det är svårt att tänka sig någon annan mat som kommer att leverera lika mycket socker våra kroppar så snabbt som socker drinks.Downing bara en socker-lastad dryck en dag kan resultera i högt blodtryck.
Harvard Forskarna fann att kvinnor som drack en eller flera sockerhaltiga läskedrycker per dag var 83% större risk att utveckla typ 2-diabetes än kvinnor som drack mindre än en en month.A ny studie av brittiska och amerikanska forskare fann att blodtrycket skjuts upp av varje extra sockerhaltig dricker vi ner en dag. Harvard School of Public Health erbjuder dessa idéer för lågt ingen socker drinkar: 1. Infunderas waterYou kan enkelt köpa smaksatt vatten, men det är lika enkelt att göra din egen genom att lägga till citrusfrukter, ingefära eller färsk mynta till en kanna water2. TeaBlack eller grön, varm eller kall, är te en utmärkt sockerfri dryck. Prova med fruktsmak naturläkemedel, te eller te med kanel, vanilj eller annat sött spices3. Sparkling juiceMake din egen med 350 ml mousserande vatten och 40 ml juice. För en smak uppsving, lägg skivad citrus eller färsk herbs.4. Färska frukt coolersSmoothies marknadsförs som ”hälsa” mat, men de är laddade med socker. Istället gör en uppfriskande färsk frukt svalare, blandning is kolsyrat vatten och melon eller bär fram slaskigt. Garnera med mynta eller citrus slices.5. Låg natriumhalt brothThere finns ingen regel som säger att vi måste uppfylla vår törst med något sött. En låg salthalt olika misosoppa kan vara ett tillfredsställande sätt att ge din kropp den vätska den behöver

Be Sociable, Share!