Air Ambulance säkerhet


Oro ambulansflyg säkerhet har ökat under senare år på grund av ökad storlek branschen. Det finns två typer av medicinsk Flight Services, sjukhus och “stand alone’-som helt enkelt är oberoende lufttransporttjänster-och det är denna gren av industri som konkurrensen har ökat, och därmed olyckor har ökat exponentiellt. Ambulansflyg är en viktig del av den akuta sjukvården, och säkerhet är väl upp under de senaste åren av Federal Aviation Administration (FAA). Det finns mycket förvirring när det gäller vilka riktlinjer medicinsk flyg företagen måste följa under flygning. Vit Federal Transportation Safety Board har föreslagit krav, och FAA har föreslagit krav finns det en hel del gråzon om vad förfaranden bör följas. Väder gäller alltid vikten tungt med båda dessa förvaltningar, liksom att hastighet och rusa för att få jobbet gjort innan kontroll för att följa alla guidelines.Where oron Lies



Ambulansflyg i form av helikoptrar utgör ca 74 procent av den akuta luften flottan och är inte alltid under kontroll av flygledare. De flyger i många utmanande förhållanden, inbegripet dåligt väder, ring hoppa (bruket att kalla flera operatörer tills man har hittat, utan att ge information om varför andra piloter vägrade att ta den flygning), förlust av kontroll (LOC) och provisoriska kuddar landning i avlägsna areas.Between åren 1998-2008 medicinska flyg genomsnitt cirka 13 olyckor per år med olyckor tillsatta till 29 under 2008, enligt National Transportation Safety Board (NTSB). Detta har orsakat stor kontroll för säkerhets ambulansflyg metoder och strategier som FAA.Addressing den oro
Under det senaste årtiondet, att ta itu med säkerheten ambulansflyg har FAA utökat sina kontroller resurser, har utfärdat riktlinjer i politiken, samarbetat med den medicinska flyg industrin att minska antalet olyckor, förutsatt att tekniska resurser, som lanserades olyckor program för att minska, reviderade flyg och väder standarder, och ökad informationsflödet till piloterna före och under flights.New Riktlinjer och regler
FAA har också utvecklat flera politik eller politiska förändringar som kräver både offentliga och privata ambulansflyg tjänster att genomföra. Några av dessa nödvändiga program inkluderar:
– Riskbedömning och kompetens beslut
– Arbete och vila riktlinjer och limiter
– Riktlinjer för Förlust av styrning (LOC) och Kontrollerad flygning mot terräng (CFIT) undvikande
– Installation av färdskrivare och enheter som spårar information om en flygning
– Integrering av ett Operation Control Center
– Användning av radar höjdmätare
– Terräng Undvikande och varning (TAWS) regler equipageThese och riktlinjer genomförs av FAA är utformade för att skydda patienter, piloter och medicinsk personal, liksom andra passagerare. Tiden får utvisa hur väl dessa initiativ kommer att bidra till att förbättra den övergripande säkerheten ambulansflyg både nu och i framtiden för denna viktiga gren av den akuta sjukvården


Be Sociable, Share!