Enkla steg till bättre lag Kommunikation


Föreställ din ideala arbetsplats. Teamet du leder fungerar och kommunicerar väl. De utmanar både dig och varandra i sin strävan efter excellens. Dina kunder kommer till dig med problem och lämna med lösningar. Du hittar de bara alltför glada att hänvisa fler affärer till ditt företag. Chefen har noticed.Sound som en dröm? Visst kommer det att vara om du och ditt team bedriver dina egna individuella mål eller tolkning av dessa mål. Om du följer en process som kallas Utfall Planerar att anpassa ditt team mot ett gemensamt slutresultat, kan din dröm bli reality.Well bildade OutcomesOutcome planering använder Neuro Lingvistisk Programmering (NLP) för att klargöra välformade resultat och skapa en handlingsplan för att nå ditt önskat resultat genom design. En del av språket kan visas sofistikerade i början, men grunden är ganska rakt framåt och resultaten är mycket powerful.What är NLP? NLP är studier och modellering av kvalitet för att uppnå maximal prestanda. Det ger oss möjlighet att tänka vårt tänkande och att förstå den process genom vilken vi skapar vårt eget beteende. När detta är känt, kan stora beteende modelleras, och un-fyndiga beteende kan ändras. Det är en attityd av lärande, nyfikenhet och respekt för de unika sätt att vara i världen. NLP har använts i terapi, sport och försäljning i flera år. Nu är verktyg för att utveckla kompetens och för att finna sätt att ständigt uppnå de resultat vi vill ha: för oss själva, är våra företag och våra liv på vår fingertips.The 4 StepsThere är fyra steg till att skapa välformade resultat:


1. Bestäm vad du vill. (Önskat resultat)
2. Klargöra varför du vill. (För vilket syfte)
3. Vilka hinder / utmaningar är i vägen? (Hinder)
4. Vilka är de specifika steg du behöver ta mot det önskade resultatet? (Handlingsplanen) Bestäm vad du wantThe första steget är att vara specifik om vad det är du vill. Det är viktigt att använda sensoriska baserade termer för att beskriva dina önskade resultat. Om du kan rama in de önskade resultaten i termer av vad du kommer att se, höra, känna, och säg till dig själv, kommer du att kunna beskriva även abstrakta idéer. Beskriver önskat resultat på detta sätt använder sig av hur ditt sinne kodar information, innebär detta att du och ditt team ska redan ha börjat skapa outcome.For exempel, vill jag mitt team att vara bäst. Ok, bra. Hur känns det när ditt lag är bäst? Vad ser du? Vilka ljud hör du? Hur vet du när du har slutfört sista steget? Dessa är de viktigaste frågorna du måste ställa. Svaren kan se ut ungefär så här: Genom den första maj, kommer min månatliga presentation till styrelsen framhålla att mitt team att leda företaget i de två mått jag anser vara den viktigaste: antalet klienter löste problem och tillfredsställer de kunder som deras lösning. Jag älskar utseendet på befattningshavares ansikten när de granska siffrorna. Jag känner mig upphetsad och stolt som vårt team är känd för sin enastående bidrag och jag kan inte hålla tillbaka min entusiasm när jag förklara hur vi gjorde det och hur vi dominerade kvartalstillfälle Nyckeln är att göra en levande bild eller film i din lagets sinnen för hur det kommer att bli när det önskade resultatet har uppnåtts. Alla detaljer ska vara en del av en berättelse. Du bör kunna relatera denna berättelse till andra så att de kan dela erfarenheter och bidra till att uppnå de outcome.It är viktigt att göra två saker när du beskriver dina välformade resultat. Först måste du de-fluff ditt språk. Det betyder att allt ska vara i materiella termer. Vi gjorde detta i exemplet ovan genom att kvalificera vad det innebär att vara det bästa laget. Observera att du måste använda sensorisk språk för att beskriva ditt resultat, oavsett om det är en miljon dollar på banken eller helt enkelt att vara lycklig. För det andra använder nyckeltal (KPI) i fastställande av tidslinjen och riktmärken. Till exempel anges vi dagen och de två mått (KPI). Klargöra varför du vill itNext, måste du vara klar över varför du vill att din resultatet. Det är ofta bättre att fråga dig själv ”för vilket syfte”, snarare än varför. Varför tar dig tillbaka till början och innebär motivering. Frågar, ”i vilket syfte”, flyttar oss längs till vad vi försöker åstadkomma. State tydligt och så att andra kan förstå, din motivation för att driva ett visst resultat. Detta åstadkommer två saker. Först av allt, kanske du upptäcker att en viss utfallet inte är värd din tid. Kanske är det ringa eller grunt eller inte får du närmare din sanna mål. För det andra kan förstå varför ett resultat är viktigt för dig vässa din beslutsamhet och syfte, och i slutändan hålla dig på rätt spår. När du saknar en övertygande syfte, blir det önskade resultatet mer elusive.Barriers och ChallengesSOmetimes du kan vara tydlig med vad du vill – varför inte du har det ännu? En nyttig övning är att bedöma din nuvarande situation och jämför den med önskat resultat. Genom att undersöka detta ”gap” kommer du att upptäcka hinder, barriärer och utmaningar som har hindrat dig från att uppnå önskat resultat. Ofta du kommer att tycka att under dessa hinder är rädsla. (Jag inte har rätt utbildning, jag vet inte hur man leder, är jag för gammal, etc.). När en fråga kan identifieras och märkas, förlorar ofta den aspekt som gör det verkar insurmountable.Action PlanFinally, är det dags att formulera en handlingsplan och att ställa några fler frågor. Vad är du beredd att göra? I vilken tid och till vad standard ska du göra det? Hur vet du att du går framåt tillräckligt? (Tips: KPI). Hur håller du dig ansvarig och du behöver en extern person att coach, mentor eller hjälpa dig att följa upp? Vad är det första steget När du har bemästrat de fyra stegen i Resultat Planering: Ange önskat resultat, erkänna varför du vill ha det, att identifiera hinder i din väg och formulera en detaljerad handlingsplan, du kommer att kunna tillämpa denna teknik till? nå framgång i nästan varje område av ditt arbete och privatliv. Med andra ord kommer du att få de resultat du vill ha


Be Sociable, Share!