Film Review Amelia

Amelia ”tar den fascinerande berättelsen om Amelia Earhart, en av de mest kända och intressanta piloter genom tiderna, och kannor ut en intetsägande, tråkigt, men stor budget film som verkar ha absolut ingenting intressant att säga. Filmen är genomgående väl produceras, men misslyckas att faktiskt utnyttja sin extremt intressant ämne. Det är ett dåligt tecken för en biopic så här om att läsa din motivets Wikipedia artikeln är mer intressant än att titta på din movie.What på filmen behöver mest är valfri vinkel eller intressant ta på den berömda aviatrix . Tittarna lämna filmen utan att egentligen få något ut av det. Ja, flög hon plan. Ja, det var hon i ett par relationer med olika män, men filmen inte göra henne verkar särskilt ägnas någon av dem. filmens viktigaste förutsättningen antingen aldrig förverkligades, eller om det verkligen var så enkelt som ”en gång var det en tjej som gillade att flyga så mycket att hon gick vidare och flög en hel del för hela hennes liv.” ”Amelia” aldrig riktigt bestämmer om den vill för att FIRA Earhart eller skildra henne i en något mer realistiskt ljus. Till exempel nämner George Putnam att hon väljs att flyga över Atlanten i rampljuset stor del på grund av hennes utseende, inte hennes medioker flygande förmåga. Då får vi se henne oerhört dämpad roll i denna flygning, under vilken hon satt på baksidan av flygplanet medan två män faktiskt flög planet.

Resten av tiden är Amelia beskrivas som den typiska hjältinnan alla vill henne att vara, vilket är bra, bara inte exakt överensstämmer . En scen som Wikipedia ger oss att filmen inte: En ung Amelia Earhart klippa hennes hår kort och sov i sin pilot jacka så att den ser sliten, bara så att hon kan passa in med de andra kvinnliga piloter som kom före henne. Målet för denna nya look (eller någon annan) på Earhart skulle ge den här filmen lite välbehövliga riktning. ”Amelia” saknar förtroende för att försöka kasta en ny snurr på sitt ämne, och istället bara upprepar vad alla redan visste, och låter Hilary Swank gör ett ganska bra jobb återskapades hur vi minns Earhart. Genomförandet är bra, men det finns inget intressant där att börja med. Filmen går enbart genom motioner och lämnar alla betalar $ 10 för en helt forgettable två timmar. Det är hilarious att detta är en ”Fox Searchlight” film, eftersom det är den exakta motsatsen till den oberoende filmen andan. Bara sätta in pengar, få ut vinsten, och inte säga något som skulle kunna kränka någon

Be Sociable, Share!