Ghostbusters II film Review

Ghostbusters II är en science fiction-komedi släpptes 1989 av Columbia Pictures. Det stjärnor Bill Murray som Peter Venkman, Dan Aykroyd som Ray Stantz, Sigourney Weaver som Dana Barrett, Harold Ramis som Egon Spengler, och Rick Moranis som Louis Tully. Författarna är Harold Ramis (Groundhog Day) och Dan Aykroyd (The Blues Brothers). Regissören är Ivan Reitman (Fathers ‘Day). Berättelsen tar upp fem år efter händelserna i Ghostbusters. De Ghostbusters är i konkurs, efter att ha utfärdat ett besöksförbud som förbjuder dem att sätta dit spöken. New York City visade också sin tacksamhet för Ghostbusters “rädda sin stad genom att stämma dem för skada på egendom. Dana Barrett, Peter Venkman ex-flickvän, har nu ett åtta månader gammal baby som heter Oscar. Efter hans vagn rullar över något slem, orsakar en övernaturlig kraft att löpa amok tills det slutligen stannar i mitten av gatan. Dana ber Ghostbusters att hjälpa till. De spåra slemmet till tunnelbanan och arresteras efter att ha grävt ett hål i mitten av First Avenue. Louis Tully försöker försvara dem i domstol men gör en hemsk jobb. Domaren finner dem skyldiga, men innan han kan slutföra meningen två spöken komma ut ur slem provet som de hade fört in i domstol. Domaren lyfter besöksförbud så att Ghostbusters kan fånga spöken förstör hans rättssal. De är framgångsrika och Ghostbusters officiellt tillbaka i näringslivet. En natt, som Dana och Oscar förbereder sig för ett bad, kommer en del av slem ur avloppet och försöker ta lite Oscar. De fly och gå till Peters lägenhet där han låter dem stanna där tills allt är rätas ut. Ray och Egon veta att slemmet faktiskt skapas av negativitet av New Yorkers. De Ghostbusters också undersöker en ovanligt målning som Dana tror stirrar på henne. De tar några bilder och upptäcker att samma slem som de hade hittat tidigare var att måla med Vigo the Carpathian tyrannen. Winston, Ray och Egon går att undersöka den mystiska floden slem under jord. Efter oavsiktligt falla i, finner de att floden av slem rinner rätt till Manhattan Museum of Art, där Vigo målningen är. Senare, ett spöke som liknar Dana chef, Janosz från museet kidnappar Oscar och tar honom till målningen, där Vigo kommer att använda honom att komma tillbaka till jorden och utlösa havoc.After den första Ghostbusters filmen en TV tecknad serie utvecklas.

Det var en stor framgång, vilket är anledningen till Columbia Pictures praktiskt tvingade producenterna att göra Ghostbusters II. Många kommer få er att tro att denna film är en enkel älta den första filmen. Även om detta är sant i vissa områden, inte uppföljaren kommer till sin rätt. Den har en fantastisk historia som bara kunde sättas upp i New York City. Den stereotypa New Yorker, i detta filmen, är olycklig och behandlar alla andra som sådan. Så storywriters beslutat att göra negativa stämningen slem av alla de dåliga känslor och har det blivit tillräckligt starka för att få tillbaka en grym Moldaviska tyrann heter Vigo, som hade dött vid en ålder av 105 tillbaka i det 17th århundradet på grund av extrem tortyr och inte gamla age.During den här filmen kan vi se en otrolig historisk tillfällighet. En scen kommer särskilt att tänka på: när Titanic anländer till Pier 34 i New York City. Vigo är en Carpathian tyrann och, som de flesta av oss vet var det Carpathia som tog upp de överlevande från Titanic katastrofen tillbaka i 1912. Den här gången istället för att plocka upp överlevande, förde Vigo från Carpathia tillbaka dem som förlorat sina liv på det ödesdigra fartyg som natten. I denna scen ser en av de män vid bryggan på den andra och säger: “Nå, bättre sent än aldrig.” Det är otroligt, men det är tveksamt om det var avsiktligt på den del av writers.There är en annan intressant faktum om Ghostbusters och Garfield. I Ghostbusters och Ghostbusters II karaktär av Peter Venkman porträtteras av komikern Bill Murray, som också var uttrycka av Garfield katten i de nya Garfield filmer. I den tecknade The Real Ghostbusters kommer Peter Venkman röst från slutet av Lorenzo Music. Musik också uttryckt Garfield i den gamla Garfield cartoons.To wrap är Ghostbusters II en rolig och humoristisk resa från början till slut!

Be Sociable, Share!