Public Relations och NFL Draft

För alla hype och marknadsföring kring professionell idrott, en av de mest bevakade händelserna slutar inte med en vinnare eller loser.In själva verket finns det inte ens en sista score.Just massor av hopp för fans av NFL team everywhere.The NFL Utkast har blivit sin egen småindustri inom en sport.Now bedrivs både ESPN och NFL Network, såg en rekordstor publik delar av den första omgången 2010. I själva verket betyg ökade med över 30% från föregående year.This år utkastet kommer åter att genomföras under bästa sändningstid och över en tre natten period.The intressanta PR aspekt av denna händelse är att det inte finns någon pågående tryck för att främja den.

Playman.se

Inget behov av en uppsjö av talesmän beväpnad med samtalsämnen att besöka lokala och nationella medier outlets.It är en bransch i sig själv, där draftnicks spendera oräkneliga timmar att besöka webbplatser, bloggar och läsa dagliga uppdateringar från de så kallade experter. Flera tidningar finns även tillgängliga med förutsägelser och köra nedgångar på hundratals spelare som skulle kunna väljas av en NFL team.But den verkliga marknadsföring för förslaget börjar inte i april eller ens mars. Det börjar så snart ordinarie NFL säsongen kommer att stanna och utkastet till beslut av de värsta lagen har decided.Fans börjar undra vem deras lag kommer att select.Will de går med hot-shot “grön” quarterback eller mer tillförlitliga alla amerikanska defensiv slut? Och de börjar störa radio sport pratshower med teorier och statistik om varför en spelare bör väljas innan other.This pågår i månader tills förslaget är concluded.In verkligheten mycket få första runda valomgångar har tillräckligt med av en sammanstötning att vända en förtryckta team.Most 1-15 och 2-14 lag inte får väl i en hast. Det tar vanligtvis en infusion av nya talanger i olika positioner under en tid. Vanligtvis två säsonger, ibland more.And en hel del talang förvärvas genom fri agent pick-ups eller handel (av vilka en del inte inkluderar utbyte av utkast till val). Fortfarande NFL utkastet är stor teater. Många fans ens klä upp i sina lag tröjor och sitta på läktaren när de tittar på proceedings.They Boo och heja med varje val som om de var på ett spel itself.For en icke-idrottsevenemang i NFL formulerar är mycket speciell. Det är mer av en part eller en happening för fotboll svalt fans som inte kan vänta att höra att deras team är nu “på bordet”

ESafe.se

Be Sociable, Share!