Top 5 friskaste Frukter

I denna hektiska värld är det lätt att glömma att du bör äta 5 bitar av frukt eller grönsaker varje dag för att hålla sig frisk. Det är ofta för mycket av en ansträngning för att dra dig ner till en lokal marknad stall, men tack och lov finns det frukt leverans London specialister som kan leverera till din dörr.

Alla typer av frukt erbjuder någon form av hälsofördelar, men vissa är friskare än andra. Här är våra bästa 5 friska frukter:


Äpplen

Äpplen, med huden fortfarande på, ger en hel del fiber och en rejäl dos av flavonoid antioxidanter. Fibern bidrar till att minska kolesterol och antioxidanter hjälper till att minska risken för hjärtsjukdomar, stroke och cancer. Vanlig storlek äpple är innehåller ca 80 kalorier.

Körsbär

Körsbär gynnas innehållande sjukdomstillstånd kämpar flavonoider och innehållande en hög nivå av järn. De är också full av en massa andra bra kemikalier såsom magnesium, kemikalier, kalium och hjärta skyddande karotenoider. Körsbär kan kämpa mot inflammation, smärta som orsakas av artrit, dåligt kolesterol och även minska risken för cancer. En kopp av körsbär kommer du tillbaka om 88 kalorier.

Bananer

Våra gula vänner är en fantastisk källa av kalium som bidrar till att minska risken för högt blodtryck och spelar en nyckelroll i muskelfunktion. Bananer ger också en hel del fiber för att hjälpa tarm funktioner och en medelstor banan har cirka 108 kalorier.

Canteloupes

En av de mer exotiska frukter på vår lista är Canteloupes positivt packad med vitamin C, kalium och cartenoid antioxidanter. De kan bidra till att minska risken för cancer och förebygga hjärt-kärlsjukdom, öka infektioner immunitet och hjälper till att skydda huden från solbränna. En halv melon innehåller endast 97 kalorier och två gram fiber.

Citrusfrukter

Det är ett välkänt faktum att citrusfrukter innehåller en ganska stor mängd C-vitamin, som hjälper till att avvärja en rad sjukdomar. Vad som är mindre allmänt känt är dock att de är också en bra källa till fiber, antioxidanter, folat, andra vitaminer och mineraler. Det bidrar också till att minska kolesterol, blodtryck och minimera risken för vissa cancerformer.

Några av de hälsosamma citrusfrukter innehåller rosa eller röd grapefrukt (47 kalorier), apelsiner (68 kalorier), citroner / Lime (17 kalorier).

Med så många friska och läcker frukt ute, det finns nästan ingen anledning att inte börja äta din 5 om dagen. Varför inte få fruktkorgar levererade till ditt hem eller överraska en vän eller familjemedlem med en frukt gåva korg?

Be Sociable, Share!