Vad hände med 42 Volt Elektriska Systemet

Om du följer bilindustrin alls du kanske minns den 42 volt feber som pågick cirka 12 år sedan. Denna högre spänning Systemet var avsett att ersätta de 12 volt system dagen. Så vad hände med det? Det gick lugnt iväg utan större fanfar. Som det visar sig, var fördelarna enorma, men nackdelarna var ännu bigger.Some av fördelarna inkluderade att kunna minska tjockleken av trådarna som används i elektriska selar.


Medan kabelhärvor inte typiskt sett av kunden, bidrar de faktiskt ganska betydande grad till kostnaden och vikten hos en bil. Dessutom är dessa enorma selar orsakar ofta skador på människor som installerar dem i fordonen på tillverkaren. När selen är lika tjock som ditt handleden och måste värmas för att vara böjbar, ergonomiska frågor börjar hända. Också kan routing dessa tjocka buntar genom bilen vara ganska krävande och kan lätt böjda på en skarp kant som orsakar en garantiärende inom området. Förutom trådarna är mindre i en 42 volt system, kan de elektriska motorerna i bilen vara mindre också. Dessa inkluderar ditt fönster och motorer torkarblad samt servostyrning och bränsle pumps.So med alla fördelar med att gå till ett 42 volts system, varför bilindustrin stannar med det nuvarande 12 volt system? Här är där nackdelarna börjar få detta system ner. Om man tittar på insidan av en bil, tillsammans med alla de coola elektroniska prylar, ser du något annat. Omkopplarna! Massor av växlar som behövs för alla möjliga saker. Dessa växlar har ett problem med 42 volt system eftersom deras optimerat för 12 volt och kan bränna ut snabbt när man byter 42 volt. Du måste föreställa sig en switch att bryta en kontakt i slow motion för att få en känsla för vad som händer. När brytaren bryter kontakten, dess yta som berör kontakten långsamt blir mindre och mindre tills den slutligen bryter och gör ingen anslutning. Under denna tid när ytan är extremt liten 42 volt system kommer båge över kontakten. Detta gör att kontakten att bära extremt snabb och i slutändan kommer leda till att brytaren misslyckas. Detta kallas kontakta erosion och skulle sannolikt behöva fixeras med hjälp av fjäderbelastade kontakter som kan bryta vid anslutning mycket snabbare. Denna typ av kontakt är emellertid mycket dyrare än en icke fjäderbelastad omkopplare. Detta problem skulle orsaka stora problem för alla biltillverkare samt eftermarknaden företag som också har switchar i sina designs.Since biltillverkare inte genomföra 42 volt system, hur problemet med de tjocka kablage? Väl, eftersom det visar sig, multiplexering av kretsarna som tillåts en signifikant minskning i storleken av buntarna. Multiplexing är där en tråd delar flera signaler på samma krets. Föreställa en elektronisk omkopplare på ena änden av en krets och en annan omkopplare i synk med att en nära lastsidan hos kretsen. Så länge som de två omkopplarna är i synk, kan flera signaler färdas längs samma tråd. Detta möjliggjorde reduktion av antalet kretsar, som reducerade i storlek hos de buntar. Så i slutändan var de bilföretag kunna hålla 12 volt infrastrukturen på plats och på samma tid, minska storleken på kablage

Be Sociable, Share!